Ens aixequem el dissabte amb la notícia que BS ha aprofitat la crisi del coronavirus per avançar el seu pla del tancament d’oficines per aquest any, però n’ha sumat 90 més de les previstes, fins un total de 230.

El Conseller Delegat, el Sr. Guardiola ha comentat que el número de sucursals tancades és un tema “dinàmic”.

Disculpi, dinàmic?

Darrera les xifres hi ha persones, i d’aquestes, famílies. Hi ha molts companys, amb tot tipus de funcions: Directors d’Oficina, GECOs, DNEGs, DPIMEs, Atenció al Client.. pendents de destinació i per altra banda oficines amb llargues cues de clients esperant a ser atesos.

Cal tenir clar que el Banc vol canviar la seva forma de relacionar-se amb els clients. Cerca que el client s’ho faci tot. No ens estranya, és una tendència global que, com a usuaris, anem acceptant per arreu. Ens pot semblar normal, però no ho és. Les persones volem relacionar-nos amb persones. Molts clients volen ser atesos per una persona.

Però ho volen fer sense negociar res, la pura imposició, que ja s’ha convertit en habitual. Imposició dins els límits reorganitzatius que la normativa els hi permet.

I llavors s’omplen la boca amb el Ser-hi. Ser-hi, com? En esperit?

No ens enganyem, es vol potenciar la banca on-line i telefònica. I ens sembla lògic, però encara hi ha molt de client que cerca l’atenció presencial i cada cop està més molest per haver de fer llargues cues abans de ser atès.

El món canvia i cal adaptar-s’hi. Des de la Intersindical, reclamem fer-ho de forma negociada. Per això calen dues coses que el Banc no usa: claredat i honestedat.

Si, a més, tenim en compte  que encara els hi cal gent per acabar de formar l’equip de Servicing, no ens hauria d’estranyar res, oi?…O sí?

Dempeus per la defensa dels nostres drets!
Secció sindical de la Intersindical-CSC al Banc de Sabadell